Letters UT state diversity

Eerste diversiteitsweek begint op 4 oktober Doe, denk en verbind tijdens events en workshops

Van 4 tot en met 8 oktober staat de UT helemaal in het teken van diversiteit en inclusie. Op dinsdag 5 oktober is het namelijk Diversity Day in Nederland. Op deze dag organiseren bedrijven en organisaties activiteiten om aandacht te vragen voor diversiteit, om zo bij te dragen aan jouw welzijn. Ook de UT is een van die organisaties die op deze dag – en in de hele week dus – activiteiten voor en met medewerkers en studenten organiseert. Bij al deze activiteiten draait het om diversiteit en inclusie, om dat jij je goed voelt. Doe jij ook mee?

Diversity is a fact, inclusion is an act

Diversiteit is essentieel. Niet alleen op onze universiteit, maar altijd en overal. Je gezien, gehoord en gewaardeerd voelen is net zo essentieel. Het zijn dan ook niet voor niets fundamentele uitgangspunten in de koers die in Shaping2030 staat beschreven. Maar je voelt je niet zomaar ergens thuis. Daarvoor moet je – bijvoorbeeld tijdens je studie of als je aan het werk bent – jezelf kunnen en mogen zijn. Daarvoor moet je kansen kunnen krijgen en mogen pakken. Kansen om jezelf te ontwikkelen en de ruimte om te staan voor wat jij belangrijk vindt of om juist te zeggen wat je niet wilt of prettig vindt. Om te voelen dat je erbij hoort moet je verbintenissen kunnen en mogen aangaan. Je moet elkaar zien en horen en naar elkaar (willen) luisteren – met een open mind en zonder (onbewuste) vooroordelen.

Activiteiten die bewustmaken, verdiepen en verbinden

Bij alle activiteiten in deze eerste editie van de diversiteitsweek op de UT gaat het om bewustwording. Het gaat over elkaar zien, naar elkaar luisteren, over openheid, eerlijkheid en over realistische verwachtingen. Verbinden en verbonden zijn maakt bewust en verbreedt je blik. Wat gaan we doen? We openen bijvoorbeeld ons eerste genderinclusieve toilet. Theatergroep NEST speelt op dinsdag zelfs een toneelstuk over hoe belangrijk een genderinclusief toilet is. En op vrijdag kun je deelnemen aan de webinar van Annah Keige-Huge waarin de vraag waarom het zo moeilijk is om echt te praten over racisme centraal staat.

Wil jij weten wat er nog meer te doen en te zien is? Ga dan snel naar het programma en geef je op voor (een van de) activiteiten. Je kunt het programma bekijken en je opgeven via de button hieronder. Zien we je snel? Let’s connect! #connectUT

Laten we met elkaar in contact komen tijdens de eerste editie van de Diversity Week op de UT!
Blijf op de hoogte!

Wil jij alles weten over diversiteit en inclusie bij de UT? Neem dan eens kijkje op de pagina over inclusie op het Service Portal! En schrijf je in voor het nieuwe onderwerp 'inclusie' op het Medewerkersportal.

Wil jij ook meer weten over alles wat te maken heeft met welzijn en je mentaal en fysiek goed voelen? Kijk dan eens bij het programma van de Well-being Weken (van 4 tot en met 29 oktober). Hier vind je naast een tijdelijke programma-aanbod, ook veel informatie over cursussen, workshops en trainingen die de UT het hele jaar door aanbiedt.