HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenTijdelijke zachte knip voor de master september 2021 en februari 2022

Tijdelijke zachte knip voor de master september 2021 en februari 2022

Vanwege de uitbraak van het coronavirus is het mogelijk om, onder bepaalde voorwaarden, gebruik te maken van de “zachte knip” voor de doorstroom van een bachelor of pre-master naar een masterprogramma voor studiejaar 2021-2022.

Dit houdt in dat je mogelijk mag starten met je masterprogramma wanneer je je bachelor of pre-master nog niet hebt afgerond. Het is instellingen en opleidingen toegestaan om studenten (onder bepaalde voorwaarden) toe te laten die hun bachelor of pre-master nog niet hebben afgerond. Deze regeling is geldig voor zowel de september als februari instroom en voor studenten die studeren aan de UT en voor studenten die elders een bachelor programma volgen. Let op: niet elk masterprogramma biedt deze optie aan.

Eerstejaars studenten

Ben je eerstejaars student, dan krijg je een vraag over de zachte knip tijdens je aanmeldproces in Osiris.

Ouderejaars studenten

Ben je ouderejaars, neem dan contact op met de studieadviseur van de master van jouw keuze om te kijken of, en zo ja, hoe je gebruik kan maken van de “zachte knip”.