HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenWegwerkzaamheden Hallenweg en De Zul vanaf maandag 5 september

Wegwerkzaamheden Hallenweg en De Zul vanaf maandag 5 september

Vanaf maandag 5 september start Lansink Wegenbouw met de wegwerkzaamheden aan de Hallenweg en De Zul. In dit bericht lees je hier meer over. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in het kader van het project 30km-zone campus.

Wat gaat er gebeuren?

De werkzaamheden aan de Hallenweg en De Zul worden gefaseerd uitgevoerd. Fase 1 betreft de rijbaan van de Hallenweg vanaf het plateau tot aan de kruising Hallenweg- De Zul. De bestaande asfaltverharding wordt verwijderd. Vervolgens kan de nieuwe wegfundering opgebouwd worden en wordt de nieuwe asfaltverharding aangebracht. De werkzaamheden starten maandag 5 september en duren circa vijf weken. Het werkgebied (paars gearceerd) is hieronder in figuur 1 weergegeven:

Figuur 1: werkgebied van fase 1 is paars gearceerd

Het verkeer ten behoeve van de bouw ITC Langezijde kan gebruikmaken van een tijdelijk inrit. Het verkeer naar het O&O plein kan aanrijden vanaf de Drienerlolaan-Boerderijweg-De Zul. Het asfalt uit de kruising Hallenweg-De Zul wordt op 5 september reeds verwijderd. De toegang naar het O&O plein blijft vervolgens toegankelijk over puinbaan.

De kruising Hallenweg-De Zul (fase 2) wordt omgebouwd naar een plateau. Dit betekent dat de volledige constructie wordt opgebroken en er nieuwe bestratingsmaterialen aangebracht gaan worden. Het plateau wordt met gele stenen verhoogd aangebracht om de veiligheid te vergroten. De werkzaamheden starten medio week 39 en duren ca. drie weken. Ons werkgebied van fase 2 (oranje gearceerd) is hieronder in figuur 2 weergegeven:

Figuur 2: werkgebied van fase 2 is oranje gearceerd.

Het verkeer naar het O&O plein kan aanrijden vanaf de Hallenweg. Nabij het werkvak leggen wij een tijdelijke rijbaan van rijplaten. Op deze wijze kan het verkeer het werkvak passeren en is het O&O plein toegankelijk vanaf de Hallenweg.

Heb je vragen over dit bericht, neem contact op met Andre de Brouwer.