HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenInfrawerkzaamheden uitbreiding Koelgebouw vanaf 13 november

Infrawerkzaamheden uitbreiding Koelgebouw vanaf 13 november

Zoals we eerder berichten, staan er infrawerkzaamheden gepland ten behoeve van de uitbreiding van het Koelgebouw. Door de uitbreiding wordt het mogelijk om grotere koelmachines te plaatsen, zodat de opwekcapaciteit van de Koudecirkel groter wordt. Dit is nodig vanwege de uitbreidingen van de diverse faciliteiten en gebruikers op de campus, zoals gebouw Langezijds, Technohal, CUBE en de Citadel.

Om de opwekcapaciteit van het koelgebouw te vergroten is er een grotere leiding nodig. Hiervoor worden er ondergrondse infrastructuur werkzaamheden uitgevoerd. De werkzaamheden worden uitgevoerd door Goossen te Pas Bouw en Engberink Installatietechniek.

Welke werkzaamheden vinden er plaats t/m 15 december?

• Op 9 en 10 november wordt een deel van de studentenfietsenstalling voor de Horst gedemonteerd en afgezet.
  • Van 13 t/m 17 november wordt er ondergrondse boring uitgevoerd vanaf het koelgebouw naar de fietsenstalling. Dit is een boring van 9 meter diep onder het Horstringcomplex door.
  • Van 6 november t/m 1 december wordt straatwerk verwijderd en worden koelleidingen aangelegd.
  • 4 t/m  8 december: eventuele uitloop werkzaamheden.
  • Van 11 t/m 15 december wordt bestrating hersteld.

Wat merk je ervan?

Naar verwachting zal er weinig overlast zijn. Van 13 t/m 17 november wordt er geboord en kan er wat  geluidsoverlast en trilling merkbaar zijn. De bewoners van de Westhorst kunnen wat last ervaren in dezelfde week omdat er dan veel bouwverkeer rondom het gebouw langskomt.

Verder wordt de gedemonteerde fietsenstalling tijdelijk verplaatst naar het grasveld aan de overkant van de vijver. De medewerkersfietsenstalling en de ingangen van de Horst blijven gewoon bereikbaar.

Vragen

Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, neem dan gerust contact op met Stef Migchelbrink