HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenStudenten van TNW Technische Natuurkunde leveren indrukwekkende bijdragen aan stressvermindering in het onderwijs

Op donderdag 15 juni werden tijdens een lunchmeeting in Ravelijn drie winnaars van de TN Student Education Innovation Award in het zonnetje gezet.

De opleiding TN organiseerde deze wedstrijd als onderdeel van een pilot van de Rijksoverheid, gericht op het verlagen van de werkdruk bij docenten, onderzoekers en studenten. Onder de noemer van een 'Slimmer Academisch Jaar' hebben de studenten van Technische Natuurkunde (TN) bij de faculteit TNW de uitdaging aangenomen om innovatieve onderwijsveranderingen voor te stellen die stressvermindering bevorderen.

Student Education Innovation Award

De selectiecommissie van de Student Education Innovation Award ontving maar liefst 17 baanbrekende inzendingen van gedreven TN-studenten, waardoor ze voor een zware taak stond om de finalisten te kiezen. Uiteindelijk werden 8 veelbelovende ideeën geselecteerd die het potentieel hebben om het onderwijslandschap te veranderen. De deskundige vakjury, bestaande uit Jennifer Herek, Alexander Brinkman, Arie van Houselt, Imre van Veldhoven, Edwin Lodder, Anita Weise en Sissi de Beer, koos uit deze innovatieve voorstellen de drie beste ideeën. Ook werd er gestemd voor de felbegeerde publieksprijs, waarvan de winnaar eveneens tijdens de prijsuitreiking bekend werd gemaakt onder luid applaus.

Na een korte intro konden de aanwezigen eerst stemmen voor de publieksprijs, op basis van 8 korte filmpjes die de studenten hadden gemaakt over de meest veelbelovende voorstellen. Daarna werd het resultaat van jury bekend gemaakt. De eerste prijs ging naar Naomi Spier, Hester van Wachem, Leonie van der Heide en Liselotte Bokma, die met hun idee om tutorgroepen te vormen begeleid door ouderejaars, de jury wist te overtuigen. Léon Goedegebuur en Coen Verschuur wonnen de tweede prijs met een uitgewerkte vaardigheden leerlijn, terwijl Sasha Dekker de derde prijs in ontvangst mocht nemen voor het idee ‘Feedback op zijn plek’. Vervolgens bleek bij de bekendmaking van de publieksprijs dat nummer 1 en 2 van de jury ook bij stemmers in de zaal bovenaan stonden. Dit bevestigt dat hun ideeën echt uitstekend zijn.

Deze erkenning is een grote eer voor de winnaars en een bevestiging dat studenten een positieve impact kunnen hebben op het onderwijslandschap van de toekomst. Het benadrukt ook het belang van stressvermindering in het onderwijs voor zowel studenten als docenten.

Het succes van deze award illustreert de grote creativiteit en betrokkenheid van de TN-studenten van TNW. Hun inzet om het onderwijs te verbeteren en het welzijn van zowel studenten als docenten te bevorderen, is bewonderenswaardig.