Aankondiging UT verkiezingen

Van 10 tot 14 juni kun je weer meedoen met de studentenverkiezingen voor de Universiteitsraad en de faculteitsraad. Dit is jouw kans om je stem te laten horen en invloed uit te oefenen op zaken die echt van belang zijn voor jouw studie en studentenleven.

Waarom is stemmen belangrijk?
Jouw stem is cruciaal voor een sterke vertegenwoordiging van studenten. Alleen zo kun je een verschil maken en de positie van studenten aan de UT versterken. Door deel te nemen aan de verkiezingen, kies jij wie het beste jouw belangen behartigt op gebieden als goed onderwijs, betere studentenhuisvesting en studentenvoorzieningen die jij nodig hebt voor een optimale studie-ervaring.

Wat doen de Universiteitsraad en Faculteitsraden?
Zij vormen de belangrijkste inspraakorganen binnen jouw universiteit. Ze zetten zich actief in voor diverse thema's zoals verbeterd onderwijs, uitbreiding van studieplekken, vergroten van studentenwelzijn en sociale veiligheid. Deze raden spelen een cruciale rol door het kritisch beoordelen van het beleid van zowel het College van Bestuur en de Faculteitsbesturen. Zij nemen zelf initiatieven en doen voorstellen om de positie van studenten te versterken. Hun inzet is essentieel voor een betere en meer inclusieve universitaire gemeenschap. Klik op de link voor meer info over medezeggenschap.

Wie verdient jouw stem?
Benieuwd naar de gezichten achter de campagnes? Op onze verkiezingspagina vind je meer informatie over de kandidaten voor de Universiteitsraad en de Faculteitsraden. Neem een kijkje, leer ze kennen en ontdek wie jouw idealen het beste vertegenwoordigt.

Hoe kun je stemmen?
Op maandag 10 juni 2024 ontvang je een e-mail van het stembureau met een link naar het stemprogramma.

Voor vragen en/of opmerkingen, neem contact op met het Centraal Stembureau.