HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenMaking of: Kunstnier van Willem Kolff nagebouwd voor Jekels Jacht

Making of: Kunstnier van Willem Kolff nagebouwd voor Jekels Jacht

Diederik Jekel duikt in de wereld van Willem Kolff, de Nederlandse arts die tijdens de Tweede Wereldoorlog de allereerste kunstnier maakte van een naaimachinemotor, een worstvel, een pomp uit een oude T-Ford en een stuk van een bommenwerper.

Jekel gaat proberen er ook een te maken, met hulp van PhD studenten van de onderzoeksgroep AOT van TNW. Samen zijn ze de uitdaging aangegaan en hebben ze het historische nierdialyseapparaat van Willem Kolff nagebouwd.

Stem op 5 juni af op Jekels Jacht op NPO2 om 21.13 uur om getuige te zijn van hun opmerkelijke reis! πŸ“ΊπŸ‘Β