Gedenkplek op de campus UT creëert gedenkplek

Naar aanleiding van de verschillende verzoeken uit onze gemeenschap is er op de campus een gedenkplek ingericht waar het mogelijk is om overleden UT-studenten en -medewerkers te herdenken. Om de plek een memorabele uitstraling te geven, is een werkgroep sinds het najaar van 2021 begonnen aan een ontwerp. Deze groep bestond uit twee Student Union bestuursleden, een studentenpsycholoog, een vader van een overleden student, drie CFM-medewerkers en een student Industrial Design.

Een plek die iedereen kan bezoeken

De herdenkingsplek is een openbare plek die door iedereen bezocht kan worden. UT-studenten en -medewerkers, familieleden en bekenden zijn welkom om te herdenken, maar ook om even stil te staan bij het overlijden van een dierbare.

Ontwerpproces en definitief ontwerp

In 2021 heeft een student Industrieel Ontwerpen haar scriptie/opdracht voor dit project gemaakt. Zij is begonnen met het uitvoeren van het gehele ontwerpproces wat heeft geresulteerd in een definitief ontwerp voor de gedenkplek. De volgende stap was het maken van de tekeningen voor houten mallen. Dit is gedaan door de studievereniging ConcepT en vervolgens heeft het DesignLab de mallen geproduceerd. ConcepT goot beton terug in deze mallen en liet het uitharden zodat de verschillende elementen gemaakt konden worden. Daarna werd de laatste hand gelegd en vorige week werden de elementen gemonteerd en geplaatst op de gekozen plek bij het Carillon.

Meer informatie en vragen

Heb je vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met Marije Rosens of Anouk van der Wal.