HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenEvenement over Neurodiversiteit aan de Universiteit Twente: Keynote van Nederlandse Legerleider & Student Assistant gezocht

Bereid je voor op een spannend evenement over neurodiversiteit! Op donderdag 17 oktober 2024 organiseert de PhD & EngD-vereniging van de Universiteit Twente (P-Nut) Minds of All Kinds, een co-creatie brainstormsessie om onze campus inclusiever te maken voor neurodiverse personen. Neurodiversiteit is het idee dat mensen de wereld op verschillende manieren ervaren en dat deze verschillen gewaardeerd moeten worden in plaats van gestigmatiseerd.

Een speciaal hoogtepunt van het evenement is een keynote van Luitenant-kolonel Marc van der Burgh van het Nederlandse leger, die prijzen heeft gewonnen voor zijn werk om het leger inclusiever te maken voor neurodiverse personen. Zijn inspirerende toespraak zal het evenement openen en de toon zetten voor de discussies over hoe de Universiteit Twente neurodiversiteit ook kan omarmen en ondersteunen.

Minds of All Kinds brengt studenten, medewerkers en hun familie of kennissen samen om ideeën te bedenken over hoe de universiteit neurodiversiteitsvriendelijker kan worden. Onderwerpen variëren van lesmateriaal en gebouwontwerp tot HR-beleid en ambassadeursprogramma's.

P-Nut zoekt ook hulp! Ze hebben moderatoren nodig voor de discussies en zoeken een betaalde studentassistent om toekomstige evenementen te ondersteunen. Als je geïnteresseerd bent om mee te helpen of ideeën hebt voor discussiethema's, vul dan de online vragenlijst in.

Dit is een fantastische kans om bij te dragen aan de toekomst van inclusiviteit aan de Universiteit Twente. Mis deze belangrijke kans niet!

Registratie voor deelname: P-NUT Minds of All Kinds - Co-Creation Brainstorming Event on Neurodiversity (utwente.nl)

Registratie voor meewerken: Minds  of all Kinds Events survey (office.com)