HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenOntdek de Chameleon Room: jouw plek om op te laden!

Ontdek de Chameleon Room: jouw plek om op te laden!

Voel je je gestrest of heb je gewoon even een pauze nodig? De Chameleon Room, dé huiskamer voor studenten, is ontworpen door studenten, voor studenten als een plek om op te laden, te ontspannen en aandacht te hebben voor je mentale welzijn.

De Chameleon Room is geen extra studieplek, maar een veilige en uitnodigende plek voor iedere student. Of je nu wilt ontspannen, met vrienden wilt chillen of even alleen wilt zijn, deze ruimte is voor jou. De Chameleon Room, in de Universiteitsbibliotheek in de Vrijhof (VR 275A), is elke dag geopend van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 23:30 en in het weekend van 9:00 tot 20:00.

Wat kun je doen in de Chameleon Room?

Afhankelijk van je stemming kun je er kletsen met vrienden, een bordspel spelen, mediteren, creatief aan de slag gaan met kunst en knutselmaterialen, yoga doen of bijvoorbeeld een boek lezen over welzijn.

Welzijn activiteiten

Vanaf 1 oktober vinden er in de Chameleon Room ook verschillende welzijn activiteiten plaats:

• International Students Meeting; elke maandag van 15.30 tot 17.00 is er een coach aanwezig die je kan helpen, je vragen kan beantwoorden, met je kan praten of waarmee je je ervaringen als internationale student kunt delen.
  • Inloopspreekuur met Confidential Contact Persons (CCP), medestudenten die getraind zijn om een luisterend oor te bieden. Maak kennis met onze CCP’s. Zij zijn twee keer per week aanwezig.
  • Inloopspreekuren met een psycholoog, eens per maand.
  • Verschillende workshops en activiteiten.

Waarom heeft de UT deze ruimte gecreëerd?
De Chameleon Room is oorspronkelijk ontwikkeld door IDE-studenten en is een samenwerking met de Universiteitsbibliotheek, de Student Union en SWIP (Student Well-being Improvement Programme). Het is een ruimte die draait om jouw welzijn. Als universiteit vinden we jouw mentale gezondheid erg belangrijk. We hopen dan ook dat je je welkom voelt.

Kom langs en ontdek jouw nieuwe plek om op te laden!
Heb je ideeën om de Chameleon Room verder te verbeteren en je welzijn te ondersteunen? Neem contact op met de bibliotheek (library@utwente.nl) en laat het ons weten.

Bekijk onze website voor meer informatie over de Chameleon Room en de welzijnsactiviteiten.