Dies Natalis 2024

In moeilijke tijden dient hoop als een brug van wanhoop naar mogelijkheden en kansen, die ons de kracht geeft om door te zetten en te geloven in een betere toekomst. Die boodschap stond centraal in de 62e Dies Natalis van de Universiteit Twente. Die kracht om door te zetten is zeker een vereiste met alle alle uitdagingen op ons pad, zo schetste rector magnificus Tom Veldkamp het roerige landschap van onze samenleving en die van de universiteit in het bijzonder. Veldkamp: "Moge je in interessante tijden leven, zo luidt een Chinees gezegde. Het is zeker geen goed bedoelde toewensing, een interessante tijd is er één vol uitdagingen en problemen. Daar zou ik er graag een positieve draai aan willen geven: mogen we in hoopvolle tijden leven."

Lees het volledige verslag hier.