2. Student stories
  3. De beste tips voor studentenkortingen in Enschede

De beste tips voor studentenkortingen in Enschede

Als student zul je het vast herkennen: de eeuwige strijd tussen het maximale uit je studentenleven halen en het niet te veel plunderen van je bankrekening. Gelukkig is daar de oplossing: je studentenkaart. Dit blijkt niet alleen goed als identiteitsbewijs tijdens een tentamen, maar ook als middel om van extra kortingen te profiteren. Waar scoor je nou de beste studentendeals in Enschede? Ik zocht het voor je uit!

Foto van Marit
Marit
Een student betaalt met pin

Bioscoop

Mijn favoriete manier om tijdens drukke studieweken lekker te ontspannen is een avondje naar de film. Gelukkig hoeft een gezellige filmavond helemaal niet duur te zijn. Zo is het bij Kinepolis iedere dinsdagavond studentenavond en betaal je maar €12,00 voor een ticket, inclusief een Grolsch beugel, wijn of flesje water! Ook bij Vue krijg je op de dinsdagavond korting (al is dit niet speciaal voor studenten): een ticket kost dan maar €7,50 en popcorn €2,00. Bij Concordia kun je zelfs voor maar €7,00 een filmpje pakken. Het perfecte budgetproof avondje uit!

Actieve uitjes

Ook voor de actieve studenten onder ons zijn er voldoende mogelijkheden! Bij IJsbaan Twente, vlakbij de campus, kun je als student met korting schaatsen. Je scoort deze tickets met korting bij de UnionShop. Een andere optie voor een actief uitje is padel, een soort mix tussen tennis en squash. Bij Plaza Padel ontvang je als student 50% korting als je doordeweeks tussen 9.00 en 17.00 een baan boekt. Als je op zoek bent naar een extremer uitje, ga dan naar ZERO55. Doordeweeks kun je hier met 20% korting karten, lasergamen en meer!

Eten en drinken

Na al die activiteiten heb je vast trek gekregen. Gelukkig vind je in Enschede ook goede studentendeals bij verschillende eetgelegenheden. Zo krijg je bij Brasserie Willemientje 10% korting op vertoon van je studentenkaart. Hier vind je een groot aanbod aan heerlijke lunches, met ook veel opties voor vegetariërs en vegans! Doordeweeks is dit ook nog eens een prima plek om te studeren. Ook bij Happy Italy kun je als student voordelig eten. Daar betaal je voor een Pizza Salame of Pizza Margherita en een drankje maar €8,50 (geldig maandag t/m donderdag tot 18.00 uur).

Mijn favoriete plek - en die van menig student - voor een toetje is Van der Poel. En laten ze daar nou net ook een goede studentendeal hebben! Bij de UnionShop koop je een kortingskaart voor ijs ten waarde van €12,50 voor maar €10,00! Eigenlijk één gratis ijsje, dus.

Winkels

Shoppen met korting? Ook daarvoor kun je in Enschede als student bij verschillende winkels terecht. Zo kun je bijvoorbeeld bij Studio Spitsbaard vintage shoppen met 10% korting. Ook verschillende ketens, zoals Xenos, WE Fashion, H&M en Hunkemöller bieden studentenkortingen aan. Een volledig overzicht met winkels waar je studentenkorting krijgt vind je hier. Pro tip: als je via UNiDAYS een (gratis) account aanmaakt, profiteer je van nog meer kortingen bij verschillende winkels en merken.

Swapfiets

Als student zijnde is een fiets natuurlijk onmisbaar! Swapfiets biedt fietsabonnementen met 10% korting voor studenten aan. Voor wie het concept nog niet kent: bij Swapfiets huur je als het ware een fiets voor een vast bedrag per maand. Gaat er iets kapot? Dan wordt de fiets binnen 24 uur gerepareerd of krijg je een nieuwe. Zo heb je altijd een werkende fiets tot je beschikking!

Musea

Even wat cultuur snuiven? Als student kun je helemaal gratis Rijksmuseum Twenthe en De Museumfabriek bezoeken. In Rijksmuseum Twenthe vind je een grote collectie aan zowel oude als hedendaagse kunst, met daarnaast wisselende tentoonstellingen. De Museumfabriek, gelegen in Roombeek, is een combinatie van kunst, cultuur, natuur, techniek en wetenschap. Het perfecte culturele uitje als je een middagje vrij hebt.

UnionDeals

De Student Union - de stichting voor studentenactivisme van de Universiteit Twente - biedt ook een heleboel kortingen voor allerlei activiteiten en producten: de UnionDeals. Van subwaybroodjes tot huurauto's, werkplekken in het buitenland en kookworkshops - ze hebben een deal voor iedereen!

Must-have kortingskaarten

De Study in Enschede kortingskaart kan ik iedere student in Enschede aanraden. Hiermee scoor je de beste studentenkortingen en, niet onbelangrijk, hij is ook nog eens gratis! Korting krijg je onder andere bij eetgelegenheden De Broodbode (waar ze de lekkerste broodjes van Enschede hebben, als je het mij vraagt), Coffee Fellows en de Twentsche Foodhal. Ook kun je met korting naar The Gamebox en de kapper en kun je zelfs echte Enschede merch bestellen! Op de website Uit in Enschede vind je het volledige overzicht en kun je de kaart bestellen.

Tot slot is er nog Knaek, waarmee je in Enschede en in andere steden als student goede kortingen meepakt. Je betaalt hier wel €25 per collegejaar voor, maar het geld wat je met de deals bespaart, maakt een lidmaatschap dubbel en dwars waard.

Met deze tips op zak hoef je nooit meer te veel te betalen en ben je helemaal klaar om te genieten van alles wat Enschede te bieden heeft. Tel uit je winst!