2. Student stories
  3. 8x lunchen in Enschede met een studentenbudget

8x lunchen in Enschede met een studentenbudget

In Enschede vind je talloze gezellige broodjeszaken om lekker te lunchen. Ons budget is als student zijnde weliswaar niet oneindig, maar gelukkig hoeft lunchen buiten de deur helemaal niet zo duur te zijn. Dit zijn de beste plekken in Enschede, waar je onder de €10,00 kunt genieten van een heerlijke lunch.

Foto van Marit
Marit
Een close-up van een broodje carpaccio van de Broodbode.
Lunch bij de Broodbode in Enschede.

Broodbode

Broodbode is al jaren een begrip in Enschede en daarbuiten. Bijna alles wordt bij deze broodjeszaak dagelijks vers gemaakt, van spreads tot smoothies en zelfs het brood. En dat proef je! Bij de Broodbode kun je kiezen tussen ciabatta meergranen, ciabatta wit, focaccia of spelt brood en een van de 20 soorten beleg. Een aanrader is de focaccia, die lekker knapperig aan de buitenkant en zacht van binnen is. Gecombineerd met falafel als topping is dit echt mijn all-time favourite. Bij de Broodbode verkopen ze niet alleen belegde broodjes, maar ook heerlijke salades, panini’s en yoghurt bowls. Voor ieder wat wils dus! En het mooie van alles: de prijs van deze broodjes ligt slechts rond de €6,00-€7,00!

Met maar liefst vier vestigingen verspreid door Enschede, waarvan een alleen voor afhaal, is er altijd een Broodbode in de buurt. De zaken zijn knus en huiselijk ingericht; de ideale plek om lekker te lunchen!

ETN

Voor de vegans onder ons is ETN een echte aanrader. Maar ook als je niet veganistisch eet, is ETN een gezellige plek voor een lekkere en betaalbare lunch! Je vindt ETN in het centrum, vlak naast de Broodbode en je kunt er terecht voor huisgemaakte salades, wraps, soepen, smoothies en gebak: allemaal 100% veganistisch. Probeer zeker eens de salades bij de saladebar, waar je je eigen salade helemaal zelf samenstelt.

La Place

De klassieker: La Place. Hier vind je een uitgebreid aanbod aan verse gerechten, van salades en smoothies tot sandwiches en hartige snacks. Het aanbod wisselt per seizoen, zodat je altijd iets nieuws kunt proberen. Je vindt La Place midden in het centrum, vlak bij het Van Heekplein. De zaak is stijlvol en knus ingericht en daardoor een goede plek om even bij te tanken.

Coffee Fellows

Coffee Fellows biedt een gezellige en relaxte sfeer, waar je kunt genieten van een goede kop koffie (of andere warme drank) en een lekker broodje. Je hebt de keuze uit verschillende bagels, ciabatta's, panini’s, sandwiches en focaccia’s. De focaccia caprese, met een soort verse tomatenspread en mozzarella, is hier echt een aanrader! Coffee Fellows is vanwege de relaxte sfeer ook een populaire plek om te studeren. Wil je dus niet alleen genieten van een lekkere lunch, maar ook aan een project werken, studeren of iets anders productiefs doen, dan ben je bij Coffee Fellows aan het juiste adres.

Bagels & Beans

Bagels & Beans is een waar paradijs voor alle bagel liefhebbers. Het menu staat vol met de lekkerste combinaties van bagels en toppings. Of je nu kiest voor een warme of koude, zoete of hartige, vlees, vis of vega(n) bagel, er is altijd iets dat bij je past! Een aanrader is de Cream Cheese Bagel: met keuze uit 6 verschillende bagels, 5 soorten roomkaas en eventuele toppings, stel je je eigen bagel helemaal naar wens samen.

Rosy’s

Houd je van gebak en zoetigheid? Dan moet je bij Rosy’s zijn! In dit knusse zaakje vind je iedere dag weer andere soorten vers gemaakte taarten, cakes en andere zoetigheden. Maar dat is niet alles, want bij Rosy’s heb je ook ruime keuze uit broodjes, tosti’s, salades en meer. Alle gerechten worden ook nog eens prachtig gepresenteerd. Wil je bij je lunch ook een lekker gebakje proberen, maar kun je niet kiezen? Probeer dan eens het proefplankje, ideaal om met vrienden te delen!

Stoet

In de bibliotheek in het centrum bevindt zich Stoet, wat Twents voor brood is. En brood, dat vind je er genoeg! Naast goed belegde boterhammen heb je ook keuze uit wraps, pancakes en bowls. En met prijzen rond de €7,00 euro of lager is Stoet dan ook erg populair onder studenten. Ideaal als je tijdens het studeren in de bibliotheek even wil pauzeren!

Frank & Charlie

Last but not least, Frank & Charlie: een hippe hotspot verstopt in het steegje achter de La Place. Lunchen bij Frank & Charlie is echt een feestje; letterlijk, want met een discobal aan het plafond en vrolijke kleuren op de muur is deze zaak net even anders. Ook het menu is verre van standaard: je vindt hier allerlei gerechten uit verschillende soorten keukens op het menu. Probeer zeker eens de Sabich pita, met gegrilde groenten en heerlijke hummus!

Verder is de service erg goed, de sfeer gezellig en extra fijn is dat je bij je lunch een fles koud water krijgt. De prijs van de meeste gerechten ligt net iets boven de €10,00, al zijn er ook genoeg gerechten onder dit budget te vinden. Hoe dan ook, Frank & Charlie is echt een aanrader! In het weekend is het er altijd druk en sta je soms in de rij, dus ga zeker eens doordeweeks wanneer je een middagje vrij bent!